x تبلیغات
موتولند

علت نگرفتن کلاچ موتورسیکلت

 

علت نگرفتن کلاچ موتورسیکلت چیست؟ کلاچ یکی از اجزای موتورسیکلت است که برای تعویض دنده و توقف موتورسیکلت طراحی شده است. کلاچ به‌عنوان یک اهرم انتقال قدرت عمل می‌کند و ممکن است به دلیل عوامل مختلف دچار خرابی شود و نیاز به تعویض داشته باشد. در این مقاله به علت نگرفتن کلاچ در موتورسیکلت می‌پردازیم و شما می توانید برای سرویس دوره ای موتورسیکلت خود به مجموعه معتبر موتولند مراجعه کنید.

کلاچ موتورسیکلت چیست؟

کلاچ موتورسیکلت بخشی است که به طور موقت قدرت و نیروی محرکه را قطع می‌کند و به چرخ‌های عقب اجازه می‌دهد در هنگام رهاشدن حرکت کنند. موتورسیکلت‌های دارای دنده نمی‌توانند بدون کلاچ کار کنند، زیرا کشیدن اهرم کلاچ، فنرهای صفحه کلاچ را فشرده می‌کند و صفحات فولادی را از هم جدا می‌کند و امکان چرخش را فراهم می‌کند. در واقع از دلایل اصلی و علت نگرفتن کلاچ موتورسیکلت، خرابی این موارد است.

 انواع کلاچ موتورسیکلت

کلاچ‌های موتورسیکلت به دو نوع کلاچ خشک و کلاچ مرطوب دسته‌بندی می‌شوند که در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد:

کلاچ خشک

موتورسیکلت‌هایی با گشتاور کمتر مجهز به کلاچ خشک هستند. این کلاچ‌ها در روغن‌ها غوطه‌ور نمی‌شوند و عملکرد بهتری نسبت به نوع دیگر دارند، اگرچه ممکن است دوام آنها کمتر باشد. نبود روغن در این کلاچ‌ها از افت قدرت موتور جلوگیری می‌کند.

کلاچ مرطوب

کلاچ‌های مرطوب در روغن‌ها غوطه‌ور می‌شوند تا عملکرد بهتر و کاهش سایش بین اجزا را تضمین کنند.

علائم خرابی کلاچ موتورسیکلت

وقتی کلاچ نرم و بدون مشکل کار می‌کند، نیازی به تعمیر نیست. اگر علائم خرابی کلاچ را در موتورسیکلت خود مشاهده کردید، تعمیرات موتورسیکلت یا تعویض آن ضروری است. به‌طورکلی، اگر کلاچ شما خراب است، باید به‌سرعت به آن رسیدگی شود. تأخیر در تعمیر یا تعویض ممکن است منجر به آسیب‌دیدن سایر قطعات شود. در ادامه به علت نگرفتن کلاچ موتورسیکلت می‌پردازیم.

مشکل در تعویض دنده

اصلی‌ترین علت نگرفتن کلاچ موتورسیکلت، مشکل تعویض دنده است. درگیری با تعویض دنده ممکن است نشان‌دهنده ساییدگی کلاچ باشد که اغلب با صدای کلیک همراه است. اگر هنگام تعویض دنده با مشکل مواجه شدید، بهتر است کلاچ را تعویض کنید.

لغزش کلاچ و درگیری ضعیف

وقتی دنده موتورسیکلت را افزایش می‌دهید، شتاب نیز باید همراه با دور موتور افزایش یابد. اگر RPM افزایش یابد؛ اما سرعت شما افزایش پیدا نکند، یعنی علت نگرفتن کلاچ موتورسیکلت شما، لغزش کلاچ است که نیاز به تعویض قطعه دارد. معمولاً لغزش کلاچ به دلیل سایش صفحه کلاچ، ضعیف‌شدن فنرهای کلاچ، تنظیم نادرست قطعات یا استفاده از روغن نادرست رخ می‌دهد.

شنیدن صداهای جیرجیر

اگر در حین رانندگی صدای جیر جیر یا خراش را می شنوید، بررسی کلاچ موتورسیکلت بسیار مهم است. در ابتدا، این صداها ممکن است ضعیف باشند، اما به مرور زمان بدتر می شوند. موتورسواران با تجربه می توانند حتی کوچکترین تغییرات در صدا را تشخیص دهند.

بوی سوختگی

اگر مسافت قابل‌توجهی را طی کرده‌اید و متوجه بوی سوختگی شده‌اید، بررسی کلاچ موتورسیکلت ضروری است. در چنین مواقعی هم صفحه کلاچ و هم خود کلاچ باید به طور کامل تعویض شوند. بوی شدیدی که پس از برداشتن کاور کلاچ به وجود می‌آید در نتیجه گرم‌شدن بیش از حد مواد و اصطکاک است.

قطع‌شدن کابل کلاچ

کابل کلاچ ممکن است در طول مسیر خود مسدود شود که منجر به مشکل در کشیدن اهرم کلاچ، مخصوصاً پس از انجام کارهای تعمیر و نگهداری مانند برداشتن کاربراتور می‌شود. برای رفع علت نگرفتن کلاچ موتورسیکلت، لازم است که طول و مسیر کابل کلاچ از اهرم تا محرک را بررسی کنید، مطمئن شوید که کابل مستقیماً بدون هیچ‌گونه پیچ و تابی قرار گرفته است و به هیچ شیی آویزان یا گیر نمی‌کند.

 

کثیفی کلاچ

کثیفی یا آسیب به کابل کلاچ می‌تواند به دلیل ورود آب، گردوغبار و کثیفی از محفظه اهرم کلاچ به محرک رخ دهد. این آلودگی می‌تواند منجر به مسدودشدن اطراف کابل و در نتیجه کلاچ سفت شود. اگر محفظه داخلی کابل بیش از حد کثیف شود، ممکن است کلاچ به‌آرامی کار نکند و نیاز به کشش بیشتر روی اهرم کلاچ باشد.

این وضعیت اصطکاک را افزایش می‌دهد و درگیری کلاچ را دشوارتر می‌کند. برای رفع علت نگرفتن کلاچ موتورسیکلت، کابل را بررسی کرده و در صورت لزوم آن را تعویض کنید. اگر کابل در شرایط خوبی باشد، تمیز کردن آن ممکن است راه حلی را ارائه دهد.

سفت شدن کلاچ

بسیاری از موتورسیکلت‌ها دارای اهرم‌های کلاچ قابل‌تنظیم هستند. اگر اهرم کلاچ شما به‌درستی تنظیم نشده باشد، یعنی کلاچ سفت شده است. برای رفع این علت نگرفتن کلاچ موتورسیکلت، ابتدا بررسی کنید که آیا اهرم کلاچ شما قابل‌تنظیم است یا خیر. اگر چنین است، می‌توانید با چرخاندن دستگیره‌ای که در بالای اهرم قرار دارد، آن را تنظیم کنید.

نقطه محوری اهرم کلاچ کثیف است

اگر نقطه محوری اهرم کلاچ کثیف، زنگ‌زده یا بیش از حد سفت باشد، اهرم کلاچ به‌راحتی حرکت نمی‌کند. این مشکل ممکن است به دلیل گردوغبار و خاک جمع شده در حین رانندگی یا قرارگرفتن موتورسیکلت در معرض باران باشد که منجر به خوردگی شود. برای رفع این مشکل، ناحیه آسیب‌دیده را با آب و صابون تمیز کنید و سپس با اسپری WD-40 آن را چرب کنید.

تعویض محرک کلاچ

سفتی کلاچ معمولاً به دلیل مشکلات مربوط به کابل یا اهرم کلاچ رخ می‌دهد. با این حال، در برخی موارد، اجزای دیگر نیز ممکن است به این مشکل کمک کنند. به عنوان مثال، اگر اهرم محرک واقع در بالای پوشش کلاچ آسیب دیده، فرسوده یا خم شده باشد، ممکن است حرکت را مختل کرده و منجر به سفتی کلاچ شود. برای رفع این علت نگرفتن کلاچ موتورسیکلت، اهرم محرک و میله فشار را بررسی کنید. اگر اهرم کلاچ یا میله فشار آسیب دیده است، توصیه می شود حتما به یک متخصص مراجعه کنید.

آسیب به صفحات کلاچ

اگر صفحات کلاچ آسیب ببینند یا ضربه بخورند، ممکن است در لبه ها بچسبند و کشیدن کلاچ را دشوار کند. برای رفع این مشکل باید درپوش کلاچ برداشته شود و صفحه فشار به همراه فنرهای برگشتی کلاچ خارج شود. پس از آن، صفحات اصطکاک باید استخراج شده و هر گونه علائم آسیب بررسی شوند.

 

چگونه طول عمر کلاچ را افزایش دهیم؟

برای افزایش طول عمر کلاچ، مراقبت مناسب از این قطعه بسیار مهم است. تعویض به‌ موقع روغن برای کلاچ‌های خنک شده حیاتی است. انجام چرخ درحالی‌که ساکن است می‌تواند به طور قابل‌توجهی عمر کلاچ را کاهش دهد و باید از آن اجتناب شود. علاوه بر این، برای جلوگیری از آسیب به سیستم کلاچ، مهم است که از رهاکردن ناگهانی اهرم کلاچ خودداری کنید.

جمع‌بندی

کلاچ در موتورسیکلت برای تعویض دنده و کاهش سرعت ضروری است. برخی از موتورسیکلت‌ها کلاچ ندارند، درحالی‌که موتورسیکلت‌های دستی برای تعویض دنده نیاز به کلاچ دارند. کلاچ‌ها را می‌توان به انواع مرطوب و خشک دسته‌بندی کرد که معمولاً در موتورسیکلت‌هایی با گشتاور کمتر از کلاچ‌های مرطوب استفاده می‌شود. توصیه می‌کنیم در صورت بروز هر یک از علت نگرفتن کلاچ موتورسیکلت ذکر شده، با دریافت مشاوره رایگان کارشناسی موتورسیکلت موتولند مراجعه کنید تا مشکلتان را اساسی با بهترین متریال و کیفیت حل کنند.

 

کارشناسی موتورسیکلت

 برای کارشناسی موتور سیکلت های داخلی و خارجی می توانید از موتولند درخواست کارشناس دهید. متخصصان مجموعه موتولند انواع موتورسیکلت های سنگین از جمله برندهایی مانند کاواساکی، سوزوکی، هوندا، یاماها و همچنین مدل هایی مانند وسپا، وگو، باجاج، TVS و ... را بررسی می کنند. فرآیند ارزیابی شامل تجهیزات مدرن برای تشخیص رنگ‌شدگی با حداقل خطا، تأیید اصالت انجین و شاسی، ارزیابی مسافت پیموده شده واقعی و بررسی هرگونه جوشکاری  شاسی و ... از جمله خدمات کارشناسی موتور سیکلت و سرویس دوره ای موتورسیکلت است.

گروه موتولند به عنوان مرجع برتر در کارشناسی موتور سیکلت و ارائه مشاوره تخصصی از زیان‌‌های احتمالی در خرید و فروش موتورسیکلت کارکرده جلوگیری می‌کند. این مجموعه دارای سابقه قابل توجه و تجربه گسترده در تعمیرات موتورسیکلت در سبک های مختلف از جمله کراس، تریل، ریس و اسکوتر است که آن را به یکی از معتبرترین مجموعه های  تعمیرگاهی تبدیل کرده است. این مجموعه با بهره گیری از ابزارهای پیشرفته و تخصصی خدماتی را در زمینه های کارشناسی،  تعمیرات و تیونینگ موتورسیکلت با کمترین خطا ارائه می دهد.

مراحل تخصصی کارشناسی موتورسیکلت

کارشناسی بدنه موتورسیکلت

ارزیابی رنگ موتورسیکلت و شناسایی تعمیرات قبلی، به ویژه در صورت تصادف و رنگ شدگی

کارشناسی فنی تخصصی موتورسیکلت

ارزیابی عملکرد ECU و سیستم الکتریکی موتور سیکلت، یا به طور کلی عملکرد فنی

تست کردن رانندگی موتورسیکلت

ارزیابی و تحلیل عملکرد موتور، سیستم تعلیق و سیستم ترمز موتور سیکلت

کارشناسی آپشن های موتورسیکلت

تجزیه و تحلیل آپشن ها و تغییرات موتور سیکلت، مانند ویژگی های GPS

کارشناسی شاسی موتورسیکلت

شاسی موتور سیکلت برای تعیین اثرات هر گونه تصادف احتمالی بر روی موتورسیکلت مورد بررسی قرار می گیرد.

مزایای کارشناسی موتورسیکلت

تشخیص وضعیت و کیفیت موتورسیکلت

کارشناسی موتورسیکلت به خریداران کمک می کند تا وضعیت فنی و کیفیت موتورسیکلت مورد نظر خود را به طور کامل ارزیابی کنند. این فرآیند می تواند به جلوگیری از انتخاب موتورسیکلتی که ممکن است مشکلات یا کمبودهای اساسی داشته باشد کمک کند.

تشخیص احتمالی مشکلات و عیوب

کارشناسی موتور سیکلت، مشکلات و ایرادات فنی مختلف از جمله خرابی لاستیک، خرابی سیستم ترمز یا مشکلات موتور قبل از خرید به طور دقیق شناسایی می شوند. این اطلاعات به خریدار در تصمیم گیری آگاهانه در مورد خرید موتورسیکلت کمک می کند.

کاهش هزینه های تعمیراتی آینده

با درک مسائل فنی و عیوب موتورسیکلت پیش از خرید، خریداران می توانند هزینه های تعمیرات در آینده را کاهش دهند و مشکلات احتمالی را از قبل پیش بینی و برطرف کنند.

ارائه راهنمایی و مشاوره

کارشناسی موتور سیکلت ها امکان ارائه راهنمایی و مشاوره به خریداران بالقوه در مورد جنبه های فنی، نگهداری و خدمات پس از فروش را فراهم می کند که می تواند کمک قابل توجهی به خریداران کند.

بنابراین تاکید می شود قبل از خرید موتورسیکلت جهت کارشناسی موتورسیکلت به همراه مشاوره به مجموعه موتولند مراجعه نمایید یا با شماره 02191691119 تماس بگیرید تا از ضرر های آتی جلوگیری نمایید.

 

علائم خرابی پیکاپ موتورسیکلت

 

علائم خرابی پیکاپ موتورسیکلت چیست؟ موتورسیکلت‌ها سریع، صرفه‌جویانه در مصرف سوخت و هزینه‌ها و لذت‌بخش هستند، اما ممکن است در مواقعی که مشکلات غیرمنتظره پیش می‌آید، موتور سواران را در مضیقه قرار دهند. بر خلاف خودروها، موتورسیکلت‌ها فضای کافی برای نگهداری قطعات یدکی یا ابزار تعمیر ندارند که این موضوع مراجعه سریع به یک تعمیرگاه معتبر را ضروری‌تر می‌کند. پیکاپ یکی از اجزای کلیدی سیستم جرقه‌زنی در موتورهاست و تأثیر زیادی بر عملکرد موتور دارد. درصورت مشاهده علائم خرابی پیکاپ موتورسیکلت خود با شماره02191691119  برای سرویس دوره ای موتورسیکلت خود تماس بگیرید تا مشاوره رایگان دریافت کنید. خدمات تعمیرات موتورسیکلت حرفه‌ای موتولند اطمینان می‌دهد که موتورسیکلت شما چه به دلیل خرابی پیکاپ، تصادف یا پنچری زیر دست تعمیرکاران ما مثل روز اول خود، به شما تحویل داده می‌شود.

تعریف پیکاپ موتورسیکلت

پیکاپ یا سنسور میل‌لنگ، یک دستگاه الکترومغناطیسی است که برای شناسایی موقعیت دقیق میل‌لنگ موتور و ارسال این اطلاعات به واحد کنترل الکترونیکی موتور (ECU) به کار می‌رود. همچنین علائم خرابی ECU  موتورسیکلت را از اینجا می‌توانید بخوانید. این اطلاعات برای تنظیم زمان جرقه‌زنی و بهبود کارشناسی موتورسیکلت بسیار مهم هستند.

 

عملکرد پیکاپ در موتورسیکلت

پیکاپ شامل یک سیم‌پیچ و یک آهنربای دائمی است که در نزدیکی چرخ دنده یا فلایویل میل لنگ قرار دارد. وقتی چرخ دنده یا فلایویل می‌چرخد، دندانه‌های آن از جلوی پیکاپ عبور کرده و میدان مغناطیسی ایجاد شده توسط آهنربا را تغییر می‌دهند. این تغییرات باعث تولید سیگنال‌های الکتریکی در سیم‌پیچ می‌شود. این سیگنال‌ها به ECU ارسال می‌شوند تا برای محاسبه موقعیت دقیق میل لنگ و تنظیم زمان جرقه‌زنی استفاده شوند. یکی از علائم خرابی پیکاپ موتورسیکلت اختلال در عملکرد سیم‌پیچ است.

کاربردهای پیکاپ

  • زمان‌بندی جرقه‌زنی: اصلی‌ترین وظیفه پیکاپ خشک این است که به ECU کمک کند تا زمان دقیق جرقه‌زنی را تنظیم کند. این کار باعث می‌شود جرقه در زمان مناسب در سیلندر ایجاد شود و عملکرد موتور بهینه‌تر گردد.
  • تشخیص دور موتور: پیکاپ خشک قادر است سرعت دورانی موتور (RPM) را اندازه‌گیری کند و این اطلاعات را به ECU ارسال کند.
  • تشخیص موقعیت پیستون: با دانستن موقعیت دقیق میل لنگ، ECU می‌تواند موقعیت پیستون‌ها را شناسایی کرده و زمان‌بندی تزریق سوخت را بهبود بخشد.

مزایای استفاده از پیکاپ

  • دقت بالا: این سنسور با دقت بسیار بالایی موقعیت میل لنگ را شناسایی می‌کند که به بهبود عملکرد موتور کمک می‌کند.
  • پایداری و قابلیت اعتماد: پیکاپ خشک به خاطر طراحی ساده و استفاده از مواد مقاوم، از قابلیت اعتماد بالایی برخوردار است و به ندرت دچار خرابی می‌شود.
  • بهبود مصرف سوخت: با تنظیم دقیق زمان‌بندی جرقه‌زنی و تزریق سوخت، مصرف سوخت موتور کاهش یافته و کارایی آن افزایش می‌یابد.

مشکلات و نگهداری پیکاپ موتورسیکلت

پیکاپ خشک، مشابه سایر قطعات، ممکن است با مشکلاتی مواجه شود. برخی از این مشکلات رایج عبارتند از:

خرابی سیم پیچ: این مشکل ممکن است به دلیل حرارت یا آسیب‌های مکانیکی به وجود آید.

کثیفی سنسور: که می‌تواند دقت سیگنال‌های خروجی را کاهش دهد.

آسیب به سیم‌ها و اتصالات: این آسیب ممکن است به دلیل لرزش‌های موتور یا عوامل خارجی ایجاد شود.

برای نگهداری و پیشگیری از این مشکلات، پیشنهاد می‌شود:

بررسی و تمیز کردن منظم سنسور: این اقدام می‌تواند دقت سنسور را حفظ کند.

بازبینی سیم‌ها و اتصالات: برای اطمینان از عدم وجود خرابی یا قطع‌شدگی.

تعویض سنسور در صورت خرابی: در صورت بروز مشکل در سنسور، باید به سرعت آن را تعویض کرد تا عملکرد موتور تحت تأثیر قرار نگیرد.

پیکاپ یکی از اجزای کلیدی در سیستم جرقه‌زنی موتور سیکلت است که نقش مهمی در بهبود عملکرد، کارایی و مصرف سوخت موتور دارد. نگهداری مناسب و منظم این سنسور می‌تواند به حفظ کارایی موتور و جلوگیری از خرابی‌های ناگهانی کمک کند.

 

سرامیک موتورسیکلت

 

در سال‌های اخیر، پوشش‌های سرامیک موتور سیکلت و نانوسرامیکی محبوبیت قابل توجهی در نگهداری و مراقبت از وسایل نقلیه به دست آورده‌اند. در صنعت موتورسیکلت، کاربردهای سرامیکی به طور فزاینده ای برای بهبود ظاهر موتورسیکلت ها و کاهش آسیب پذیری آن ها مورد استفاده قرار می گیرد.

سرامیک ها دارای ویژگی های منحصر به فردی از جمله مقاومت در برابر حرارت بالا، مقاومت در برابر خوردگی استثنایی و سختی قابل توجه هستند که جایگاه برجسته ای را در این بخش به آنها می بخشد. این مقاله به بررسی کاربردهای سرامیک در موتورسیکلت ها به همراه مزایا و چالش های آن می پردازد.

جهت مشاوره در زمینه خدمات سرامیک موتور سیکلت ، سرویس دوره ای موتورسیکلت ، تعمیرات موتورسیکلت، خرید موتور می توانید با تیم موتولند  شماره تماس 02191691119 حاصل فرمایید.

کاربرد سرامیک در موتور سیکلت

سرامیک یک محلول کامپوزیتی است که برای پوشش سطوح رنگی میکروسکوپی مورد استفاده قرار می‌گیرد و پوششی صاف و صیقلی ارائه می‌کند. این پوشش سرامیک موتور سیکلت یک لایه محافظ شفاف تشکیل می دهد که از رنگ زیرین محافظت می کند. بنابراین بسیار مهم است که نقاشی به درستی اجرا شود و لایه پایه زیر پوشش سرامیکی دست نخورده باقی بماند، زیرا هر گونه لکه یا خراش از طریق لایه سرامیکی قابل مشاهده خواهد بود.

جلوگیری از خط و خش روی سطوح سرامیکی موتور سیکلت

پوشش سرامیک موتور سیکلت می تواند به طور قابل توجهی احتمال خراش روی موتورسیکلت را کاهش دهد، اگرچه اثربخشی آن به نوع محلول سرامیکی مورد استفاده بستگی دارد. در نتیجه، پوشش نانو سرامیک در صورت رعایت مراقبت های مناسب پس از استفاده، می تواند برای مدت یک تا چهار سال از بدنه موتورسیکلت در برابر خط و خش و سایر عوامل محیطی محافظت کند.

با این حال، توجه به این نکته ضروری است که نمی تواند از خراش های ناشی از سنگ های بزرگ یا آثار ایجاد شده توسط ابزار تیز بر روی سطح جلوگیری کند. استفاده از پوشش نانو سرامیک بر روی موتورسیکلت ها همچنین منجر به کاهش دفعات شستشوی مورد نیاز و همچنین کاهش نیاز به پولیش موتورسیکلت و واکس زدن پس از تمیز کردن می شود.

تفاوت سرامیک موتور سیکلت با واکس

عملکرد واکس کاملاً شبیه به پوشش های سرامیکی برای بدنه موتورسیکلت است، با تمایز اصلی این است که ماهیت شیمیایی پوشش سرامیک موتور سیکلت طول عمر بیشتری نسبت به موم دارد. موم لایه‌ای نرم از خود به جا می‌گذارد که با هر بارندگی یا شست‌وشو کاهش می‌یابد، و برای حفظ ویژگی‌های محافظتی خود، هر چند هفته یک‌بار نیاز به استفاده مجدد دارد.

در مقابل، پوشش های سرامیکی بافت سختی دارند و به طور محکم به سطح می چسبند. در نتیجه، دوام آنها می تواند از یک تا چهار سال متغیر باشد. پوشش های سرامیکی نه تنها از رنگ موتورسیکلت در برابر آب و گرد و غبار محافظت می کنند، بلکه آسیب های ناشی از اشعه ماوراء بنفش (UV) خورشید را نیز کاهش می دهند. اشعه ماوراء بنفش می تواند رنگ را کدر کرده و منجر به ظاهر محو رنگ موتورسیکلت شود.

مزایای سرامیک موتور سیکلت

کاهش وزن 

سرامیک ها معمولاً وزن کمتری نسبت به فلزات دارند. ترکیب سرامیک در اجزای موتور می تواند منجر به کاهش کلی وزن موتورسیکلت شود و در نتیجه عملکرد آن را افزایش دهد.

مقاومت در برابر حرارت بالا 

سرامیک ها مقاومت استثنایی در برابر دماهای بالا از خود نشان می دهند. این ویژگی می تواند به طور قابل توجهی احتمال گرمای بیش از حد در اجزای داخلی موتور را کاهش دهد و به بهبود عملکرد کمک کند.

مقاومت در برابر خوردگی بالا 

سرامیک ها به دلیل مقاومت قابل توجه خود در برابر خوردگی شناخته شده اند. این ویژگی می تواند طول عمر قطعات را افزایش داده و نیاز به تعمیر و تعویض را کاهش دهد.

 

تیونینگ موتورسیکلت

تیونینگ موتور سیکلت به اصلاح و بهبود اجزای مختلف یک موتورسیکلت برای بهبود قدرت و عملکرد آن اشاره دارد. این تغییرات ممکن است شامل بهینه سازی موتور، تنظیم سیستم انتقال قدرت، و اصلاح هندلینگ و تعلیق باشد. سازندگان موتورسیکلت اغلب مجبورند پارامترهای مختلف موتور را برای مطابقت با استانداردها و محدودیت های جهانی تنظیم کنند. اما اگر بخواهید بیشتر از موتور سیکلت خود بهره ببرید چه؟ خوب، اینجا جایی است که تیونینگ و پولیش موتور سیکلت  به شما اجازه می‌دهد تا از محدودیت‌ها عبور کنید تا بتوانید از پتانسیل کامل موتور خود استفاده نمایید.

موتولند به عنوان مرکز تخصصی تیونینگ و تعمیرات موتور سیکلت در تهران اینجاست تا به شما کمک کند. شما می توانید با شماره های 02191691119 برای کارشناسی موتورسیکلت خود تماس حاصل فرمایید.

مزایای استفاده از خدمات تیونینگ موتور سیکلت چیست ؟

عملکرد بهتر و افزایش قدرت موتور 

 با موتورسیکلت کندی که دارای اجزای فرسوده یا محدود است، هیجان شتاب و آدرنالین را دریافت نخواهید کرد. وقتی صحبت از افزایش بازده حجمی موتور می شود، تیونینگ موتور سیکلت بهترین روش است. به طور کلی، به موتور کمک می کند تا از همان جابجایی قدرت بسیار بیشتری تولید کند. و اگر تعجب می کنید که تیونینگ موتور سیکلت چند اسب بخار می تواند به موتور شما بدهد، می تواند بسیار متفاوت باشد که از چند اسب بخار متوسط تا پیشرفت های دو رقمی قابل توجه است.

مصرف سوخت بهتر

 تنظیم موتور سیکلت به بهینه سازی تنظیمات ECU برای تنظیم برخی پارامترهای کلیدی کمک می کند. در واقع، شما می توانید با ایجاد تنظیماتی در تنظیمات تزریق سوخت و نسبت هوا به سوخت، فرآیند احتراق را در موتور کارآمدتر کنید. در نتیجه با تیونینگ موتور سیکلت، موتور شروع به کار در سطح بهینه خود می کند تا تجربه سواری نرم تری را با قدرت بیشتر و احتمالاً کاهش مصرف سوخت ارائه دهد.

انعطاف پذیری بیشتر موتور

تیونینگ موتور سیکلت یکی از راه های تضمین شده برای اطمینان از اینکه موتور شما برای سالیان متمادی روان کار می کند است. این عمل شما را از حرکت بدون وزن و رانندگی بسیار بهتر و لذت بخشی را ارائه می دهد و نکته آخر، تیونینگ کار بسیار خوبی برای افزایش گشتاور موتور در دورهای پایین تر میشود.

ظاهری جذاب و جلب کننده

تیونینگ موتور سیکلت می تواند منجر به تغییرات زیبایی در موتور شما میشود، از جمله رنگ آمیزی منحصر به فرد و اجزای اضافی، که می تواند جذابیت موتورسیکلت شما را افزایش دهد.ذکر این نکته ضروری است که تیونینگ موتورسیکلت نیاز به تخصص و دقت دارد و توصیه می شود این کار توسط متخصصان ماهر انجام شود. علاوه بر این، همیشه مسائل ایمنی و مقررات محلی را در نظر بگیرید تا از هرگونه عارضه قانونی جلوگیری کنید. تعمیرکاران موتولند دارای مهارت بالا و تجربه در این زمینه میباشند که میتوانید با خیال راحت خدمات تیونینگ موتور سیکلت خود را به ما بسپارید

هر چند وقت یکبار تیونینگ موتورسیکلت باید انجام شود ؟

هیچ جدول زمانی مشخصی برای تیونینگ موتورسیکلت شما وجود ندارد. بیشتر به این بستگی دارد که چند بار از موتور خود استفاده می کنید. اگر به طور منظم سوار آن می شوید، باید آن را بیشتر از کسی که هر چند وقت یکبار سوار می شود انجام دهید. البته این به نوع موتور شما و سن آن نیز بستگی دارد. با این اطلاعات، اکنون می‌دانید که تیونینگ به چه درد موتورسیکلت شما می‌خورد و هر چند وقت یک‌بار باید تیونینگ را انجام دهید. برای خرید قطعات موتور سیکلت با کیفیت و سایر مدها به صفحه مربوطه در سایت ما مراجعه نمایید. سایت فروشگاهی موتولند تنها فروشگاهی است که قطعات را با بالاترین کیفیت را ارائه میدهد

موتورواش

 

موتورواش با موتولند

کارواش موتور سیکلت شرق تهران ، موتولند خدمات تخصصی را برای موتور سواران ارائه می دهد و آن را به انتخابی استثنایی برای نگهداری و مراقبت از موتورسیکلت تبدیل می کند. بیایید خدمات کارشناسی موتورسیکلت و انواع کارواش تخصصی موتور سیکلت در موتولند را بررسی کنیم. برای دریافت هرگونه خدمات کارواش و سرویس دوره ای موتورسیکلت میتوانید با شماره 09906684154 تماس بگیرید.

خدمات کارواش موتور سیکلت شرق تهران

یکی از بهترین خدمات موتولند، کارواش موتور سیکلت شرق تهران است که بعد از تعمیرات موتور سیکلت به صورت رایگان برای شما عزیزان انجام میشود.

کارواش های تخصصی از مواد و تجهیزات مناسب برای تمیز کردن و شستشوی کامل موتورسیکلت ها استفاده می کنند. این فرآیند به حفظ ظاهر بیرونی موتورسیکلت کمک می کند و از آسیب دیدن رنگ و قطعات آن جلوگیری می کند. استفاده از واکس و نانو مناسب باعث افزایش درخشندگی بدنه و فلاپ موتورسیکلت شده و ظاهر کلی را بهبود می بخشد.

کارواش موتور سیکلت شرق تهران با نانو

کارواش موتور سیکلت نانو یکی از مطمئن ترین روش ها برای شستشوی موتور است که کمترین آسیب را به موتور وارد می کند. مواد شوینده نانو کاملاً با اجزای موتور سیکلت سازگار هستند و به طور موثر موتور را از هرگونه کثیفی پاک می کنند. این روش نوآورانه در کارواش موتور سیکلت شرق تهران یعنی موتولند به صورت تخصصی انجام میگردد. برای شستشوی موتور تنها به نوع خاصی از پاک کننده های نانو متکی است. مواد نانو هیچ خطری برای وسیله شما ایجاد نمی کنند.

مزایای کارواش موتور سیکلت در شرق تهران

حفظ ظاهر

شستشوی منظم موتورسیکلت باعث می‌شود که ظاهر آن همیشه تمیز و براق باشد.

افزایش طول عمر

شستشوی منظم موتورسیکلت از زنگ زدگی و خوردگی قطعات آن جلوگیری می‌کند و باعث افزایش طول عمر آن می‌شود.

بهبود عملکرد

شستشوی منظم موتورسیکلت باعث می‌شود که عملکرد آن بهتر باشد و از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

چه موادی در موتورواش نانو استفاده می شود؟

همانطور که گفته شد، موتورواش نانو ایمن ترین و موثرترین روش برای تمیز کردن موتور ها در کارواش موتور سیکلت شرق تهران است. این مواد پاک کننده تمامی آلودگی ها، چربی ها و گرد و غبار را از اجزای موتور بدون ایجاد هرگونه خوردگی پاک می کنند. مواد پاک کننده نانو به عنوان حلال عمل می کنند که به راحتی می تواند تمام رسوبات را حل کند. وقتی مواد جذب شد، با استفاده از آب فشار قوی طوری که به سیم کشی موتور اسیبی وارد نشود، موتور سیکلت شستشو داده میشود. در نهایت، با یک دستمال خشک میکنیم.

موتور واش ببریم یا نبریم؟

اولین سوالی که برای بسیاری از ما پیش می اید این است که آیا بردن موتورسیکلت به کارواش ایده خوبی است؟ پاسخ این است که بستگی دارد. اکثر کارواش‌ های عمومی عمدتاً برای خودروها طراحی شده‌اند و تجهیزات و روش‌های آنها ممکن است برای موتورسیکلت‌ ها مناسب نباشد.  با این حال، کارواش های تخصصی وجود دارند که بر روی تمیز کردن موتور سیکلت تمرکز دارند. موتولند از تکنیک های مناسب برای شستشوی موتورسیکلت ها و تمیز کردن موثر قسمت های مختلف استفاده میکند. شستشوی موتورسیکلت شما در چنین امکاناتی می تواند طول عمر و عملکرد آن را افزایش دهد.

 

کلاه کاسکت

 

کلاه ایمنی موتور سواری که به عنوان کلاه کاسکت نیز شناخته می شود، نوعی کلاه است که توسط موتورسواران برای محافظت از سر استفاده می شود. استفاده از کلاه ایمنی می تواند احتمال آسیب دیدگی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد، به همین دلیل است که در بسیاری از کشورهای دنیا توسط قانون استفاده از آن اجباری شده است. به طور معمول، کلاه کاسکت شامل یک لایه داخلی ساخته شده از پلی استر برای جذب ضربه است و یک لایه محافظ بیرونی ساخته شده از پلاستیک سخت یا پلیمرهای مختلف طراحی شده است. جنس و طراحی ممکن است بسته به استفاده مورد نظر متفاوت باشد.

لایه بیرونی کلاه  کاسکت از پلیمرهای مختلفی تشکیل شده است که ABS (اکریلونیتریل بوتادین استایرن) رایج ترین آن است. الیاف آکریلونیتریل نه تنها ضربه را جذب می کنند بلکه به عنوان عایق صدا نیز عمل می کنند. این ویژگی به ویژه در محیط های پر سر و صدا، مانند تهران، که در آن نویز بیش از حد می تواند بسیار آزاردهنده باشد، مفید است.

انتخاب کلاه ایمنی با کیفیت برای هر موتورسوار از اهمیت بالایی برخوردار است. ما در موتولند  تلاش می کنیم تا بهترین  کلاه کاسکت را برای شما فراهم کنیم و نه تنها محافظت از شما را تضمین کنیم، بلکه لذت شما را به عنوان یک موتورسوار نیز افزایش دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02191691119 تماس بگیرید.

انواع کلاه کاسکت

کلاه ایمنی موتور سیکلت در انواع مختلفی تولید می شود که هر کدام برای شرایط و کاربردهای خاصی طراحی شده اند. برخی از رایج ترین انواع کلاه ایمنی موتور سیکلت عبارتند از:

 کلاه کاسکت فک متحرک:

کلاه کاسکت فک متحرک در اصل کلاهی است که از دو قالب مجزا ساخته شده است . این کلاه ایمنی از سر و صورت موتورسوار محافظت می کند و در صورت لزوم می توان فک آن را بالا آورد. این نوع کلاه اغلب به عنوان محبوب ترین کلاه کاسکت در نظر گرفته می شود.

کلاه  کاسکت فک ثابت:

اکثر کلاه کاسکت های فک ثابت موجود در بازار با استانداردهای DOT و ECE مطابقت دارند. این کلاه ایمنی کامل از سر و صورت موتورسوار محافظت می کند. کلاه های ایمنی مسابقه ای نیز در این دسته قرار می گیرند.کلاه کاسکت فک ثابت به دلیل طراحی یکپارچه خود، سطح بالایی از ایمنی را ارائه می دهد و آنها را به انتخابی عالی برای موتورسواران حرفه ای و علاقه مندان به سفرهای طولانی مدت تبدیل می کند.

کلاه‌ کاسکت بدون فک:

کلاه کاسکت بدون فک شبیه کلاه‌های وسپایی، اما بدون قسمت فک است، این کلاه‌ها ظاهری متفاوت شبیه به کلاه‌های مسابقه‌ای دارند و دوام بیشتری دارند.در بین مدل های مختلف کلاه ، کلاه کاسکت بدون فک به دلیل مزایایی مانند طراحی سبک، تهویه مناسب و مقرون به صرفه بودن، به گزینه ای محبوب برای موتورسواران شهری تبدیل شده است.

 

 

سرویس دوره ای موتورسیکلت

 

سرویس دوره ای موتور سیکلت گامی مهم در افزایش کارایی و جلوگیری از تعمیرات موتورسیکلت است. سرویس و نگهداری به موقع نه تنها طول عمر لوازم و قطعات را افزایش می دهد، بلکه به صرفه جویی در زمان، انرژی و اطمینان از سلامت شما کمک می کند. این اقدامات به حداقل رساندن آسیب به بخش‌های ضروری موتور، مانند انجین ، گیربکس، کمک فنرها و سایر اجزای موتورسیکلت در دراز مدت کمک می‌کند. جهت مشاوره رایگان در زمینه خدمات کارشناسی موتورسیکلت و تیونینگ موتورسیکلت خود با کارشناسان موتولند با شماره 02191691119 تماس بگیرید.

موارد سرویس دوره ای موتور سیکلت

تعویض روغن موتور سیکلت

روغن موتور یک جزء حیاتی در هر موتورسیکلت است و تعویض به موقع آن برای جلوگیری از آسیب دیدن موتور و دنده ها ضروری است. روغن موتور باید در فواصل زمانی مشخص بر اساس مسافت طی شده تعویض شود. روغن های موتور سیکلت که مناسب و به طور خاص تولید شده اند مطابق با استانداردهای Jaso MA یا Jaso MA2 هستند.

تعویض فیلتر و صافی روغن موتورسیکلت

بهترین زمان برای تعویض فیلتر و صافی روغن در زمان تعویض روغن موتور است. تعویض به موقع فیلتر از ورود آلاینده های موجود در روغن به موتور جلوگیری می کند.

تعویض ضدیخ یا کولانت

کولانت که به مخلوط آب رادیاتور و ضد یخ گفته می شود، نیاز به تعویض کمتری دارد. با این حال، نظارت منظم بر سطح مایع رادیاتور ضروری است. اگر متوجه هر گونه نشتی یا کاهش کولانت شدید، مهم است که به سرعت آن را دوباره پر کنید. با استفاده از کولانت های باکیفیت، می توانید هر دو سال یکبار آن را تعویض کنید.

سرویس انژکتور و کاربراتور موتورسیکلت

ابتدا مشخص کنید که سیستم سوخت موتورسیکلت شما از نوع انژکتوری است یا کاربراتوری. کاربراتورها معمولاً زودتر از انژکتورها نیاز به سرویس دارند.

هنگامی که سیستم کاربراتوری از حالت تنظیم خارج می شود ، مصرف سوخت افزایش می یابد. بنابراین سیستم های کاربراتوری باید هر 5 تا 10 هزار کیلومتر یا هر شش ماه یا حداکثر یک بار در سال سرویس شوند. اگر موتورسیکلت شما تزریق انژکتوری است، باید هر 15 تا 25 هزار کیلومتر سرویس شود.

تعویض شمع موتورسیکلت

شمع ها بسته به ترکیب مواد آنها (مس، پلاتینیوم یا ایریدیوم) طول عمری بین 5000 تا 30000 کیلومتر دارند. در زمان سرویس، تنظیم و تمیز کردن مناسب آنها ممکن است عملکرد بهینه آنها را بازگرداند.

سرویس فیلتر هوا موتورسیکلت

فیلتر هوا نقش مهمی در عملکرد بهینه وسیله نقلیه و قدرت موتور دارد و معمولاً هر 10 تا 20 هزار کیلومتر نیاز به سرویس دارد. با این حال، این نکته ضروری  است که اگر در شهرهای خیلی بزرگ و آلوده زندگی می کنید، فیلتر هوا باید هر 5 تا 10 هزار کیلومتر سرویس شود.

فیلرگیری سوپاپ های موتورسیکلت

سوپاپ ها نقش مهمی در روند روشن شدن  موتورسیکلت دارند. در نتیجه، فیلرگیری سوپاپ ها یک مورد ضروری در چک لیست سرویس دوره ای موتور سیکلت است. فیلرگیری به تنظیم زمان باز و بسته شدن سوپاپ ها اشاره دارد. سوپاپ هایی که به درستی تنظیم شده اند اطمینان حاصل می کنند که هوا و سوخت به نسبت صحیح وارد سیلندر می شوند. توصیه می شود فیلرگیری را هر 10 تا 15 کیلومتر انجام دهید.

سرویس کلاچ موتورسیکلت

اگر موتورسیکلت مجهز به گیربکس دنده ای است، بهتر است صفحه کلاچ را هر 15 تا 30 هزارکیلومتر تعویض کنید. در مورد گیربکس اتوماتیک باید هر 5 کیلومتر سیستم کلاچ بررسی شود و روغن گیربکس نیز تعویض شود. بی توجهی به تعویض صفحه کلاچ ممکن است منجر به آسیب به سایر اجزای سیستم کلاچ شود و در نتیجه هزینه های تعمیر قابل توجهی را به همراه داشته باشد.

سرویس و تعویض زنجیر یا تسمه موتورسیکلت

با گذشت زمان، زنجیر معمولاً شل یا فرسوده می شود. برای افزایش طول عمر زنجیر موتور سیکلت، توصیه می شود حداقل ماهی یک بار آن را با استفاده از اسپری های روان کننده مانند W40 تمیز کنید و سپس روغن کاری یا گریس کاری انجام دهید. مهم است که از تمیز کردن زنجیر با آب خودداری کنید، زیرا این امر می تواند منجر به زنگ زدگی شود.

از آنجایی که روغن ها گرد و غبار و کثیفی را جذب می کنند، غفلت از تمیز کردن و روغن کاری منظم منجر به خراب شدن تدریجی زنجیر می شود. پس از تمیز کردن و روغن کاری، همچنین ضروری است که زنجیر را از نظر کشش مناسب بررسی کنید و مطمئن شوید که نه خیلی سفت و نه خیلی شل است.

تعویض و بررسی لاستیک موتورسیکلت

وضعیت لاستیک ها اغلب در سرویس دوره ای موتورسیکلت نادیده گرفته می شود، با این حال بسیار مهم است که در مورد هرگونه تغییر قابل مشاهده در لاستیک ها و فشار باد آنها هوشیار باشید. فرسودگی لاستیک موتورسیکلت می تواند منجر به خطرات قابل توجهی شود.

سیستم ترمز موتورسیکلت

بدیهی است که سیستم ترمز جزء حیاتی هر وسیله نقلیه از جمله موتورسیکلت است. در نتیجه، مهم ترین موارد در چک لیست سرویس دوره ای موتورسیکلت قرار می گیرد. هنگام سرویس سیستم ترمز به سه نکته زیر توجه کنید:

 دیسک ها: هر 5 تا 10 هزار کیلومتر دیسک ها را بررسی کنید. در صورت مشاهده هر گونه علائم ساییدگی یا تاب برداشتن، باید تعویض شوند.

 لنت: زمان تعویض لنت ترمز به شدت به سبک موتورسواری شما بستگی دارد. اگر به طور مکرر از  گاز و ترمز استفاده می کنید، ممکن است نیاز به تعویض لنت ها خیلی زودتر از بقیه داشته باشید. نشانه رایجی که نشان می دهد لنت های ترمز موتورسیکلت فرسوده شده است، صدای کشیده شدن دو فلز روی هم است که نشان دهنده پایان عمر لنت ها است.

 روغن ترمز: نیازی به تعویض روغن ترمز نیست مگر اینکه رنگ آن تغییر کرده باشد. با این حال، بهتر است روغن ترمز را هر 30 تا 40 کیلومتر تعویض کنید.

باتری موتورسیکلت

آخرین مورد در چک لیست سرویس دوره ای موتور سیکلت ما، باتری است که یکی از قطعات گران قیمت موتورسیکلت به حساب می آید. یک باتری باکیفیت می تواند تا دو سال دوام بیاورد. با این حال، بسیاری از باتری های موجود در بازار از استانداردهای کیفیت رضایت بخشی برخوردار نیستند. با این وجود، سرویس مناسب و به موقع می تواند به کاهش هزینه های تعمیر کمک کند.

برای اطمینان از وضعیت باتری، می توانید به طور دوره ای نور چراغ ها را بررسی کنید. اگر متوجه کاهش شدت نور شدید، توصیه می شود با یک متخصص مشورت کنید تا وضعیت باتری را به سرعت ارزیابی کند.

سرویس دوره ای موتور سیکلت نه تنها عملکرد و کارایی آن را افزایش می دهد، بلکه نقش مهمی در تضمین ایمنی موتورسیکلت دارد. بنابراین بازرسی منظم اجزای مختلف  موتورسیکلت مانند موتور، گیربکس، سیستم ترمز، تسمه و سایر قطعات موتور به جلوگیری از خرابی های ناگهانی، بروز حوادث ناگوار و تحمیل هزینه های قابل توجه تعمیرات کمک می کند.

 

خرید و فروش موتور سیکلت دست دوم

 

خرید موتور سیکلت دست دوم شما

به دنبال خرید و فروش موتورسیکلت دست دوم هستید که هم کیفیت بالایی داشته باشد و هم با بودجه شما سازگار باشد؟ مجموعه موتولند با بیش از چندین سال سابقه در تهران به عنوان اولین فروشگاه اینترنتی موتور سیکلت و خرید و فروش آن در زمینه خرید موتور سیکلت دست دوم نیز فعالیت دارد. هدف سایت موتولند خرید و فروش موتورسیکلت از تمامی برندهای موجود در ایران و ارائه بهترین خدمات و دستیابی به جایگاهی برجسته در این صنعت با تخصص متخصصان خود است. در فروشگاه موتورسیکلت موتولند می توانید محصولات مورد نظر خود را از طیف وسیعی از برندها و مدل های موجود در بازار ایران به صورت آنلاین خریداری کنید. با خرید از فروشگاه موتولند می توانید از تمامی خدمات ارائه شده توسط  مجموعه اعم از کاراواش موتورسیکلت رایگان استفاده نمایید. چه ساکن تهران باشید و چه در استان های دیگر، می توانید از هر نقطه ایران اگر قصد فروش موتور خود را دارید با کارشناسان موتولند تماس بگیرید تا با بهترین قیمت موتور شما را خریداری نماییم.

خرید موتور شما با بهترین قیمت بازار میباشد و شما میتوانید با خیال راحت موتور خودتان را به ما بفروشید. همچنین فروشگاه موتولند دارای تعمیرگاه میباشد که تعمیرات موتور سیکلت شما را نیز انجام میدهد که قبل از فروش تمامی قطعات آن سالم و فابریک باشد و بتوانید با قیمت بهتری موتور خود را به فروش برسانید.فروشگاه موتولند یک پلت فرم خرید و فروش انواع موتور کارکرده دست دوم با بیش از چندین سال تجربه در بازار موتورهای دست دوم است. فروشگاه موتولند خدماتی را ارائه می دهد که معاملات ایمن، ساده و سریع را هم برای فروشندگان و هم برای خریداران موتورهای دست دوم تضمین می کند.

موتولند با بهره گیری از روش های نوین بازار با موفقیت تجربه ای امن را برای خریداران موتورهای دست دوم ایجاد کرده است. اگر قصد خرید و فروش یک موتور سیکلت دست دوم را دارید، چندین فاکتور مهم وجود دارد که قبل از تصمیم گیری برای اطمینان از خرید مطمئن باید از آنها آگاه باشید. به عنوان مثال، شما باید از خرید موتوری که نشانه های سایش یا آسیب فیزیکی را نشان می دهد خودداری کنید. مدیریت موثر در این کار صرفه جویی در هزینه ها و سیو پول شما میشود.

فروش موتورسیکلت دست دوم شما

در موتولند، ما معتقدیم که خرید و فروش موتور سیکلت باید تجربه‌ای لذت‌بخش و بدون دغدغه باشد. به همین دلیل، تمام تلاش خود را می‌کنیم تا بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه دهیم. ما با انجام کلیه مراحل فروش از جمله کارشناسی موتورسیکلت، به شما کمک می‌کنیم تا موتورسیکلت خود را در کمترین زمان ممکن و با بالاترین قیمت به فروش برسانید.

از لحظه ورود به مجموعه ما تا زمانی که موتورسیکلت خود را تحویل می دهید، در کنار شما خواهیم بود تا به تمامی سوالات شما پاسخ دهیم و بهترین راهنمایی‌ها را در اختیار شما قرار دهیم.

 

لوازم مصرفی موتور سیکلت

موتورسیکلت‌ها در مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند و برای افزایش عملکرد آن‌ها، استفاده از مواد مصرفی باکیفیت ضروری است. تنوع لوازم مصرفی موتور سیکلت بسیار زیاد است و تولید کنندگان آن توسط چندین تولید کننده تولید می شوند. شرکت های متعددی در حال حاضر مواد مصرفی موتور سیکلت را تولید و به بازار عرضه می کنند. موتورسیکلت در زمان های اخیر به یک وسیله حمل و نقل پر استفاده تبدیل شده است.

هر چه بیشتر از موتورسیکلت خود استفاده کنید، اجزای آن بیشتر فرسوده می‌شوند و در صورت خرابی قطعات مصرفی، نیاز به تعویض دارندلوازم مصرفی موتور سیکلت شامل لاستیک، باتری موتورسیکلت ، روغن موتور، مکمل سوخت و اکتان، اسپری و سیالات شیمیایی در ادامه به انواع مواد مصرفی موتور سیکلت می پردازیم.

انواع لوازم مصرفی موتور سیکلت

لوازم مصرفی موتورسیکلت شامل اجزای مختلفی از جمله لاستیک موتورسیکلت ، باتری، روغن موتور، ، لامپ چراغ جلو، چراغ راهنما و انواع مختلف لامپ است. روغن موتور سیکلت نیز به عنوان یک قطعه مصرفی طبقه بندی می شود و انتخاب روغن مناسب بسیار مهم است، زیرا روغن با کیفیت بالا می تواند طول عمر اجزای مختلف موتورسیکلت را به میزان قابل توجهی افزایش دهد

لاستیک موتور سیکلت

لاستیک های موتور سیکلت بسته به مدل موتور سیکلت شما در اندازه ها و انواع مختلفی وجود دارند. چندین دسته از لاستیک ها موجود است. لاستیک‌های آفرود برای زمین‌های شنی و شل طراحی شده‌اند و اغلب به عنوان تایرهای قلاب‌دار شناخته می‌شوند. از سوی دیگر لاستیک های خیابانی سطح بزرگ تری از جاده را می پوشانند.

باتری موتور سیکلت

در هسته یک موتورسیکلت باتری قرار دارد که نیروی لازم برای عملکرد موتور را تامین می کند. هر گونه مشکل یا ایراد در باتری مانع از کارکرد موتور می شود .باتری موتورسیکلت انرژی مورد نیاز برای راه اندازی موتور، روشن کردن چراغ ها، پمپ ها و سایر قطعات موتور را تامین می کند.

روغن موتور سیکلت

توجه به این نکته ضروری است که اصطکاک بین این قطعات وجود دارد که باید به حداقل برسد، زیرا اصطکاک بیش از حد می تواند منجر به سایش و پارگی قطعات شود. برای جلوگیری از سایش و در برخی موارد از برخورد بین قطعات، حذف اصطکاک ضروری است. اینجاست که روغن کاری با روغن موتور سیکلت که جزو یکی از لوازم مصرفی موتورسیکلت است بسیار مهم می شود. به عنوان یک موتورسوار، اطمینان از وجود مقدار کافی روغن با کیفیت بالا در موتور ضروری است.

 

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد